De Schovenhorst laat kinderen kennismaken met democratie

Oranje Fonds NLdoet. NL
16 maart 2024
Samen de schouders eronder zetten (column)
20 maart 2024
Oranje Fonds NLdoet. NL
16 maart 2024
Samen de schouders eronder zetten (column)
20 maart 2024

Basisschool De Schovenhorst in Putten heeft iets moois gedaan! In de groepen 3 tot en met 8 hebben ze begin dit jaar verkiezingen gehouden en een groepje kinderen gekozen om samen een kinderraad te vormen.

Die raad mocht onlangs op bezoek bij wethouder Van Nieuwenhuizen in het gemeentehuis van Putten

Daar hebben ze geleerd hoe de democratie werkt in onze gemeente. Tijdens het bezoek kregen ze een rondleiding door het gemeentehuis en mochten ze alles vragen wat ze wilden. Aan het einde kregen ze een tasje met cadeautjes als bedankje.

Directeur Frank Jongbloed van De Schovenhorst zegt: “We zijn supertrots op onze leerlingen! We willen ze laten zien hoe belangrijk het is om actief mee te doen in onze maatschappij. Dit laat zien dat ‘de historische school in het bos’ kinderen betrekt bij de echte wereld en ze aanmoedigt om hun stem te laten horen in onze samenleving.”